Outsourcing jest usługą, która polega na oddelegowaniu konkretnych zadań do firmy zewnętrznej. Jaka z tego płynie korzyść? Przede wszystkim redukcja kosztów, a także poprawa efektywności zakładu pracy, usprawnienie organizacji i możliwość skupienia się w większym stopniu na głównym obszarze działalności. Outsourcingowane są przeróżne usługi – zarówno te proste prace, jak i procesy wymagające eksperckiej wiedzy.
Komu opłaca się outsourcing? Firmy z bardzo wielu branż korzystają z tego rozwiązania. Na usługę outsourcingu decydują się i małe, i duże przedsiębiorstwa, jednak w każdym przypadku współpraca z podmiotem zewnętrznym będzie wyglądała nieco inaczej, dlatego warto wcześniej dokładnie określić swoje potrzeby. Zalety outsourcingu niemal zawsze przebijają ewentualne wady, stąd coraz większe zainteresowanie tą formą zarządzania.
Na czym polega outsourcing?
Outsourcing procesowy to po prostu przekazanie konkretnego procesu innej firmie. Zazwyczaj na taki outsourcing firmy decydują się, gdy nie chcą zatrudniać własnych specjalistów, potrzebują jednak ich usług – mowa m.in. o księgowości, sprzątaniu, IT czy ochronie. Outsourcing świetnie sprawdza się także przy produkcji i pracach magazynowych, zwłaszcza gdy są to zadania wykonywane tylko okresowo, więc nie opłaca się zatrudniać pracowników na stałe.
Elastyczność to duża zaleta outsourcingu, ponieważ sprzyja rozwojowi firmy i ułatwia zarządzanie zasobami ludzkimi. Sprawdza się także w krytycznym dla przedsiębiorstwa momencie – można kontynuować działalność mimo wewnętrznych problemów i skuteczniej dostosować się do nowych realiów rynkowych. Usługa outsourcingu zwykle szybko przynosi oczekiwane korzyści, należy jednak pamiętać o starannym przygotowaniu umowy i zabezpieczeniu się przed wyciekiem wrażliwych danych.
Czy outsourcing się opłaca?
Outsourcing oznacza, że firma nie musi zajmować się rekrutacją, szkoleniem i pensjami pracowników – klient płaci za określoną usługę i to podmiot zewnętrzny dba o wszelkie kwestie pracownicze. Dodatkowo można oszczędzić na nowych technologiach, bo znowu – to nie klient kupuje nowe maszyny czy oprogramowanie, tylko robi to firma outsourcingowa. Korzystają z tego także etatowi pracownicy, bo mogą teraz w pełni poświęcić się swoim obowiązkom, zamiast przejmować dodatkowe zadania.
Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing?
Usługi zlecane na zewnątrz nie muszą być gorszej jakości. Wręcz przeciwnie, wybierając doświadczonego partnera, można zyskać dostęp do wykwalifikowanej kadry pracowniczej i przydatnego know-how, w dodatku bez kosztownych inwestycji w rozwój oraz szkolenia. Piast Group proponuje outsourcing usług takich jak pakowanie produktów, obsługa magazynów, techniczne zarządzanie obiektami, montaż podzespołów. Pracownicy, którzy przejmują oddelegowane zadania, są doskonale przygotowani i posiadają niezbędne doświadczenie, klient nie musi więc czekać, aż nowe osoby wdrożą się w dane procesy.
Kolejną zaletą współpracy z nami jest to, że klient nie musi przejmować się zwolnieniami lekarskimi, urlopami, niespodziewanymi nieobecnościami w pracy – to firma zewnętrzna odpowiada za frekwencję zatrudnionych przez siebie osób. Dzięki temu klient może skoncentrować się na głównym profilu działalności i nie traci czasu na monitorowanie outsourcingowanych procesów. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu – można to zrobić za pośrednictwem strony internetowej https://piast.info.pl/oferta/outsourcing/.